Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

How This Urban Contemporary Gallery Targets Niche Customers — Podcasts (2022)

Usahawan di sebalik Pretty Portal, Klaus Rosskothen, adalah pencinta seni kontemporari bandar seumur hidup. Beliau telah menjadi artis grafiti, jurugambar dan pereka bentuk, dan kemudiannya, memulakan agensi pemasarannya sendiri yang mencipta kempen untuk jenama global. Apabila Klaus mula menghias ruang pejabatnya di Düsseldorf, Jerman, dia mempamerkan semua seni kontemporari bandar yang dikumpulnya selama ini. Pada tahun 2007, dia membuka ruangnya kepada orang ramai supaya orang lain dapat menghargai karya seni itu, dan Portal Cantik dilahirkan. Galerinya terletak di kawasan kejiranan District Three Düsseldorf yang meriah, dikelilingi oleh kafe dan restoran eklektik yang menarik. Setahun selepas dibuka, dia ingin mencapai pasaran yang lebih besar di luar bandarnya, jadi Klaus kemudian membina kedai dalam talian untuk Pretty Portal di Shopify.

Lebih sedekad kemudian, galeri dalam talian Pretty Portal masih di Shopify. Walaupun ramai usahawan melakukan jaringan yang luas, bertujuan untuk mencapai seramai mungkin pelanggan, Klaus memberi tumpuan untuk mencari peminat seni kontemporari bandar di seluruh dunia. Dalam episod Shopify Masters ini, Klaus menyelami cara dia menjangkau khalayak khusus ini dengan mengoptimumkan tapak webnya, melibatkan diri dengan komuniti dalam talian untuk peminat seni dan rangkaian di acara langsung. Di bawah ini kami berkongsi tiga petua kegemaran kami daripada podcast.

Jangan terlepas satu episod! Langgan Shopify Masters.



1. Reka laman web anda dengan SEO dalam fikiran

Klaus telah membina etalase dalam talian di mana anda boleh membeli cetakan dan edisi daripada artis seperti Various & Gould atau PARVATI. Tetapi tapak web Pretty Portal juga merupakan destinasi dalam talian di mana peminat seni kontemporari bandar boleh mengetahui lebih lanjut tentang bentuk seni, menemui artis berbakat dan terus mendapat maklumat tentang acara seni dan pameran galeri yang akan datang.

Bukan semua orang pengumpul seni, dan bukan semua pengumpul seni adalah peminat seni kontemporari bandar. Jadi bagaimana Klaus menemui kumpulan pengumpul khusus yang akan berminat dengan seni yang dia susun?

Klaus Rosskothen memakai baju sejuk kelabu dan seluar jeans hitam gelap di luar galeri seni kontemporari bandarnya, Pretty Portal.
Klaus Rosskothen menggerakkan kerjaya pemasarannya dan mengubah ruang pejabatnya menjadi galeri seni kontemporari bandar yang dipanggil Pretty Portal, terletak di Daerah Tiga dalam Düsseldorf, Jerman. Shuang Esther Shan

Jawapannya terletak pada pengoptimuman enjin carian (SEO), proses menambah baik laman web dan halaman web dalam talian anda untuk memperoleh lebih banyak trafik organik melalui hasil enjin carian. “Enjin carian adalah penting,” kongsi Klaus. “Anda perlu melakukan kerja yang baik pada SEO supaya orang yang mencari anda akan menemui anda.”

Berikut ialah petua SEO yang boleh digunakan oleh usahawan e-dagang untuk mendorong trafik ke tapak web mereka dan memastikan halaman web mereka muncul dalam hasil carian untuk enjin carian seperti Google, Bing atau Yahoo:

  • Menjalankan penyelidikan kata kunci: Gunakan alat penyelidikan kata kunci seperti Ahrefs, Moz, Semrush dan Perancang Kata Kunci Google untuk mengenal pasti kata kunci berniat tinggi yang berkaitan yang dikaitkan dengan produk anda. Fokus pada kata kunci yang volum tinggi dan juga mempunyai niat pembeli yang tinggi. Ketahui lebih lanjut tentang penyelidikan kata kunci untuk e-dagang dan cara menopang kedai anda ke bahagian atas hasil carian.
  • Perhalusi seni bina tapak anda: Google dan enjin carian lain memberi ganjaran kepada tapak web yang mesra pengguna dan mudah untuk dinavigasi pelawat. Pastikan struktur tapak anda mudah digunakan dan boleh berskala semasa anda mengembangkan dan mengembangkan barisan produk anda. Ketahui lebih lanjut tentang meningkatkan pengalaman pengguna kedai e-dagang anda.
  • Fokus pada SEO pada halaman: Dengan penyelidikan kata kunci selesai, optimumkan halaman kategori produk dan halaman produk di etalase e-dagang anda. Cipta kandungan berkualiti—halaman web, halaman produk dan catatan blog—yang mengandungi kata kunci yang berkaitan. Fokus pada mengoptimumkan URL, teks alt, teg tajuk, teg meta, perihalan meta, nama fail dan penerangan produk anda untuk memasukkan kata kunci terpenting anda.
  • Fahami teknikal SEO: SEO Teknikal merujuk kepada pengoptimuman bawah hud tapak web anda untuk memastikan ia dimuatkan dengan cepat, mudah dibaca oleh enjin carian dan boleh dilihat dengan mudah pada apl atau tablet mudah alih. Ketahui lebih banyak petua SEO teknikal seperti menyerahkan peta laman anda ke Konsol Carian Google dan mengoptimumkan imej anda untuk dimuatkan dengan cepat.
  • Ingat pembinaan pautan: Lebih banyak halaman web anda dipautkan ke dalam talian, lebih berwibawa ia dilihat oleh enjin carian seperti Google. Fokus pada kedua-dua pautan balik dalaman—memautkan halaman web di tapak anda dari halaman web lain di tapak anda—dan pautan balik luaran—mempunyai halaman di tapak anda dipautkan dari tapak web lain yang berkaitan.

Walaupun setiap usahawan akan mendapat manfaat daripada meletakkan sumber dan tenaga ke dalam SEO, ia amat penting bagi pemilik perniagaan yang mempunyai pangkalan pelanggan khusus untuk memastikan mereka ditemui melalui carian.

Ketahui Cara Mendapatkan Kedudukan Kedai Shopify Anda dalam Enjin Carian

Kedudukan pertama dalam enjin carian boleh memberi anda sehingga 30% lebih banyak trafik harian di tapak web anda—secara percuma. Ketahui cara memanfaatkan kuasa SEO untuk kedai e-dagang anda dengan tutorial ini pada saluran YouTube Belajar Dengan Shopify.

2. Terlibat dalam platform media sosial yang ideal untuk khalayak anda

Daripada membelanjakan wang untuk kempen pemasaran yang luas dan meluas, Pretty Portal menyasarkan peminat seni bandar di seluruh media sosial untuk membina kesedaran untuk galeri seni dalam talian mereka. “Platform media sosial adalah penting,” kata Klaus. “Anda tidak memerlukan kempen pemasaran yang besar untuk kesedaran, kerana kebanyakan orang tidak akan menjadi pelanggan saya walaupun mereka tahu Pretty Portal..bukan semua orang adalah pembeli seni,” kongsi Klaus. Sebaliknya, Pretty Portal memfokuskan pada menjangkau dan melibatkan diri dengan khalayak yang betul pada platform media sosial yang betul.

Koleksi karya seni kontemporari bandar di bahagian tangga galeri Pretty Portal.
Tidak perlu kempen pemasaran besar-besaran. Ini semua tentang menjangkau khalayak yang tepat di media sosial dan membina hubungan dalam talian dengan rakan peminat seni. Shuang Esther Shan

Siaran Pretty Portal di media sosial adalah terperinci, sama seperti cara Klaus menjalankan tapaknya. Setiap siaran termasuk kapsyen tentang proses artis di sebalik karya itu, bersama-sama dengan tema dan maksud karya seni itu. Klaus juga memastikan setiap siaran mengandungi maklumat yang dicari oleh pengumpul apabila dia menghasilkan setiap kapsyen “Orang yang meminati seni bandar adalah pengumpul. Dan pengumpul ialah orang yang mencari di mana mereka boleh menemuinya,” kata Klaus, “Jadi saya hanya ingat apabila saya ingin membeli karya seni bandar yang pertama, mereka tidak menemui saya. Saya terpaksa mencari mereka.”

Selain daripada menyasarkan pelanggan ideal mereka di media sosial, Klaus juga menemui forum khusus di mana pengumpul seni kontemporari bandar berkumpul. “Berada di platform galeri, contohnya, Artsy, Aspen France, atau White Wall, adalah penting,” kata Klaus.

Klaus Rosskothen berdiri di tingkat atas di galeriPretty Portal, berlatarbelakangkan dinding yang dipenuhi dengan karya seni kontemporari bandar.
Berada di forum dan platform pengumpulan seni ialah strategi penting bagi Klaus untuk mencari artis baharu untuk bekerjasama dan mengembangkan Pretty Portal. Shuang Esther Shan

Usahawan E-dagang Menggunakan Media Sosial untuk Mencari Pelanggan

Kehadiran Pretty Portal dalam komuniti sosial dalam talian khusus adalah khusus untuk dunia seni, tetapi falsafah Klaus untuk mengembangkan perniagaan anda melalui komuniti sosial ialah nasihat berguna untuk mana-mana usahawan. Tekaan Shopify Masters sebelumnya telah berkongsi cara mereka memanfaatkan media sosial untuk mencari set awal bakal pelanggan mereka:

  • Reddit: Pencipta gusi berfungsi, Neuro, menghancurkan matlamat pendanaan ramai mereka melalui penglibatan dalam pelbagai kumpulan Reddit yang memfokuskan pada suplemen kesihatan dan nootropik.
  • Kumpulan Facebook: immi, pembuat ramen segera berasaskan tumbuhan dan tinggi protein, membina komuniti mereka dengan melibatkan diri dalam kumpulan Facebook khusus dan akhirnya membina komuniti mereka sendiri yang terdiri daripada ribuan ahli, semuanya sebelum pelancaran.
  • TikTok, Instagram, Youtube: Untuk peminat video lendir yang memuaskan, Fireflyslime mencipta video di Tiktok, Instagram dan Youtube dengan lebih 500K pelanggan merentas platform yang telah membantu syarikat berkembang.
  • Kickstarter: Crowdfunding ialah cara terbaik untuk mengumpul dana untuk perniagaan anda dan membina komuniti. Stonemaier Games menjalankan lapan kempen crowdfunding yang berjaya dan menukar penyokong tersebut kepada ahli komuniti yang kerap melibatkan diri merentasi tapak dan saluran media sosial mereka.

3. Hadiri acara bersemuka untuk memandu trafik dari luar talian ke dalam talian

Menghadiri acara bersemuka yang disasarkan kepada individu dalam industri anda boleh menjadi penting apabila meningkatkan perniagaan anda. Klaus sering menghadiri acara untuk mencari artis dan pelanggan baharu, melangkaui penglibatan dalam talian dan mencari pelanggan baharu untuk Pretty Portal melalui pengalaman luar talian. “Pertunjukan seni bandar khusus seperti Pameran Seni Bandar Paris sangat penting untuk adegan ini,” kata Klaus.

Sebuah karya seni bandar yang dilukis pada dinding di luar Pretty Portal dalam reka bentuk serigala.
Karya seni bandar oleh ARDIF yang dilukis pada dinding di luar Pretty Portal. Shuang Esther Shan

Berikut ialah beberapa cara berbeza untuk memanfaatkan acara bersemuka untuk mendapatkan lebih ramai pelanggan ke kedai dalam talian anda:

  • Perkenalkan diri anda dan perniagaan anda: Walaupun kebanyakan orang yang anda temui tidak akan menjadi pelanggan segera, seseorang mungkin menjadi kolaborator masa depan atau rakan usahawan dengan nasihat. Bersedia dengan cara anda boleh membantu orang lain juga.
  • Adakan padang: Dapatkan penjelasan yang cepat, ringkas dan bebas bertele-tele tentang produk anda, perkara yang pelanggan katakan tentang produk anda dan sebab produk anda patut dicuba.
  • Mempunyai helaian pendaftaran: Untuk pameran perdagangan dan konvensyen, sediakan helaian pendaftaran di gerai anda di mana orang ramai boleh ikut serta menerima kemas kini dengan alamat e-mel mereka.
  • Bawa kod diskaun: Tawarkan pengunjung acara kod diskaun eksklusif yang unik untuk acara tersebut. Ini memberi insentif kepada seseorang untuk membeli dan juga boleh membantu anda menjejaki keberkesanan acara luar talian.
  • Menawarkan sampel: Jika boleh, sediakan sampel produk anda untuk dicuba oleh orang ramai. Acara bersemuka ialah peluang untuk orang ramai menyentuh atau mencuba produk yang biasanya terhad kepada kedai dalam talian anda.

Acara Sendiri dan Peluang Yang Digunakan oleh Usahawan Shopify

Pengasas ini berkongsi acara bersemuka utama yang melonjakkan pertumbuhan perniagaan mereka pada episod podcast sebelumnya Shopify Masters:

  • pameran perdagangan: Parte Foods, disokong oleh Jay-Z dan Rihanna, memperoleh kontrak runcit yang besar dengan menghadiri pameran perdagangan yang membolehkan pengasas mereka Denise Richards bertemu pembeli daripada peruncit nasional.
  • Pasaran tani dan pop timbul: XO Marshmallow membuat kraftangan marshmallow gourmet dan pada mulanya tersebar melalui gerai pasar tani dan pop timbul tempatan. Mempunyai pelawat mencuba produk mereka adalah kunci untuk menukar pelanggan secara bersemuka satu kali kepada pembeli berulang dalam talian.
  • Pembekal perkhidmatan: Penjagaan kulit untuk di mana-mana oleh Bushbalm menyaksikan pertumbuhan yang ketara pada hari-hari awalnya apabila pengasas bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif David Gaylord menghubungi spa tempatan untuk membawa produk mereka dan menjual penjagaan kulit mereka kepada pelawat penyedia perkhidmatan.

Strategi untuk menyasarkan pasaran khusus hanyalah sebahagian daripada perbualan dengan Klaus Rosskothen. Ikuti keseluruhan episod untuk mengetahui lebih lanjut tentang:

  • Bagaimana Klaus beralih daripada agensi pemasaran kepada galeri seni.
  • Kerumitan menjalankan perniagaan dengan etalase fizikal dan perniagaan dalam talian.
  • Apakah kualiti yang dicari oleh Klaus dalam perkongsian dengan pelbagai artis.

Ingin berkongsi pengalaman anda di Shopify Masters? Serahkan kedai Shopify anda untuk dipertimbangkan.


source: https://www.shopify.co.id/blog/pretty-portal-targeting

Post a Comment for "How This Urban Contemporary Gallery Targets Niche Customers — Podcasts (2022)"